*z przyczyn technicznych poradnik był niewidoczny-poprawiony-obecnie jest aktualizacja.
POZIOM DOŚWIADCZENIA I WDZIĘKU,PIENIĄDZE
1. Poziom doświadczenia (EXP) - pasek zielony. Każdy kolejny poziom to 1 zdobyty kredyt.
Punkty EXP otrzymujesz w chwili zbioru plonów z farmy.
Grę rozpoczynamy na poziomie 0. Aby osiągnąć poziom 1 należy zdobyć 200 punktów EXP, na osiągnięcie każdego kolejnego poziomu należy zdobyć o 200 punktów EXP więcej, np.:
0 --> 1 - 200 exp
1 --> 2 - 400 exp
2 --> 3 - 600 exp
3 --> 4 - 800 exp
4 --> 5 - 1000 exp
2. Poziom wdzięku - pasek żółty. Kolejny poziom daje dodatkowo +1% monet przy sprzedaży produktów z magazynu.
Na awans z poziomu 0 na poziom 1-szy i każdy kolejny liczba potrzebnych punktów jest zawsze stała - 500 pkt
Grę rozpoczynamy na poziomie 0. Aby osiągnąć poziom 1 należy zdobyć 200 punktów EXP, na osiągnięcie każdego kolejnego poziomu należy zdobyć o 200 punktów EXP więcej, np.:
0 --> 1 - 200 exp
1 --> 2 - 400 exp
2 --> 3 - 600 exp
3 --> 4 - 800 exp
4 --> 5 - 1000 exp
2. Poziom wdzięku - pasek żółty. Kolejny poziom daje dodatkowo +1% monet przy sprzedaży produktów z magazynu.
Na awans z poziomu 0 na poziom 1-szy i każdy kolejny liczba potrzebnych punktów jest zawsze stała - 500 pkt
3.Monety znajdują się pod paskiem doświadczenia a kredyty pod paskiem wdzięku.
NARZĘDZIA PODSTAWOWE
Gdzie jest konewka, środek na zwalczanie chwastów i środek na szkodniki?
Gdy Twoja ziemia będzie sucha, najedź kursorem myszki na wysuszone, spękane pole i automatycznie pojawi się konewka. Środek na zwlaczanie chwastów pojawi się, gdy wyrośnie chwast, a środek na szkodniki gdy pojawi się robak. Żadnej z tych rzeczy nie znajdziesz w swoich rzeczach jak i w sklepie.
Jeśli w zadaniu jest: Podlej spragnione rośliny to musisz poczekać, aż ziemia będzie sucha, spękana i jaśniejszego koloru. Nie da się jej podlać, gdy tego nie potrzebuje, podobnie jest w przypadku chwastów i szkodników.
Na farmie znajomego również możesz, podlewac rośliny, zwalczac szkodniki oraz chwasty. Wejdź na farme znajomego, najedź kursorem na dane pole i pojawi się konewka przy suchyn polu, środek na chwasty przy chwaście czy też środek na szkodniki przy robaku.
Za podlanie rośliny, zwalczenie szkodników i chwastów na własnej farmie dostajesz +2 pkt doświadczenia. Gdy zrobisz to na farmie znajomego dostaniesz +2 pkt doświadczenia oraz +1 monetę.
Jeśli w zadaniu jest: Podlej spragnione rośliny to musisz poczekać, aż ziemia będzie sucha, spękana i jaśniejszego koloru. Nie da się jej podlać, gdy tego nie potrzebuje, podobnie jest w przypadku chwastów i szkodników.
Na farmie znajomego również możesz, podlewac rośliny, zwalczac szkodniki oraz chwasty. Wejdź na farme znajomego, najedź kursorem na dane pole i pojawi się konewka przy suchyn polu, środek na chwasty przy chwaście czy też środek na szkodniki przy robaku.
Za podlanie rośliny, zwalczenie szkodników i chwastów na własnej farmie dostajesz +2 pkt doświadczenia. Gdy zrobisz to na farmie znajomego dostaniesz +2 pkt doświadczenia oraz +1 monetę.
Pojawia się na samym początku gry i znajduje się po lewej stronie w oknie gry. Jest przeznaczona dla początkujących graczy. Zawiera podstawowe zadania, takie jak podlewanie,usuwanie szkodników, oraz chwastów. Zadania wykonane nagradzane są punktami doświadczenia i monetami. Książka znika po wykonaniu wszystkich zadań, ponownie pojawi się, gdy będą nowe zadania.
SADZENIE, ZBIERANIE PLONÓW, ITP.
Nasiona kupione w sklepie trafiają do 'Moje rzeczy'. Następnie należy kliknąć na to które chcemy zasadzić i przenieść na wolny kawałek ziemi.
Dojrzałe plony zbieramy białą łapką, która ukaże się jgdy najedziemy kursorem myszki na gotowy produkt. Po zebraniu produkty automatycznie pojawią się w Twoim magazynie, w zakładce plony lub kwiaty.
Etapy rozwoju plonów:
1. Kiełkowanie
2. Małe liście
3. Duże liście
4. Kwitnięcie
5 Dojrzałośc
Wyjątkiem jest rzepa, która nie ma etapu kwitniecia.
Dojrzałe plony zbieramy białą łapką, która ukaże się jgdy najedziemy kursorem myszki na gotowy produkt. Po zebraniu produkty automatycznie pojawią się w Twoim magazynie, w zakładce plony lub kwiaty.
Etapy rozwoju plonów:
1. Kiełkowanie
2. Małe liście
3. Duże liście
4. Kwitnięcie
5 Dojrzałośc
Wyjątkiem jest rzepa, która nie ma etapu kwitniecia.
NIEGRAJĄCY ZNAJOMI
Możesz powiedziec swojemu znajomemu aby usunął gre,wpis znajduje się po lewej stronie włączonej gry,,usuń z listy twoich gier''
OPIS PANELI NA FARMIE
- ranking wg poziomu doświadczenia (pasek zielony)
- ranking wg poziomu wdzięku (pasek żółty)
Z prawej strony listy grających znajomych na dole mamy 3 ikonki:
- ranking wg poziomu wdzięku (pasek żółty)
Z prawej strony listy grających znajomych na dole mamy 3 ikonki:
1)poszukiwanie przyjaciela
2)odśwież listę znajomych
3) sortuj według doświadczenia (ikona serca),wdzięku (ikona gwiazdki)-zmienia ustawienie rankingu.
3) sortuj według doświadczenia (ikona serca),wdzięku (ikona gwiazdki)-zmienia ustawienie rankingu.
Panel w którym operować możemy zasobami w których posiadaniu jesteśmy np. prezenty otrzymane w trakcie logowania, prezenty otrzymane od znajomych i przedmioty nabyte w sklepie.
Na dolej w prawym rogu są także 3 ikony:-nasiona
-narzędzia
-wystrój.
(w/w)-ikona worka.
-twój pies(którego możemy schować do budy po kliknięciu na nią i odwrotnie)-dostęp bezpośredni z budy.
Wyświetla zasoby naszej farmy w dolnym oknie gry oraz naszą farme.
Miejsce gromadzenia zebranych zasobów takich jak:plony,kwiaty,produkty od zwierząt,z maszyn. Wchodząc w magazyn jest podział na: Plony,Kwiaty,Kolumna aktywności. Magazyn posiada opcję
blokady produktów których nie zamierzamy sprzedać i oznaczona jest ona ikoną kłódki. Zalecana ostrożność przy blokowaniu produktów ponieważ funkcja ta jest zapisywana lokalnie i przy zmianie komputera, należy
wcześniej ponownie te produkty zablokować, w innym przypadku zostaną
blokady produktów których nie zamierzamy sprzedać i oznaczona jest ona ikoną kłódki. Zalecana ostrożność przy blokowaniu produktów ponieważ funkcja ta jest zapisywana lokalnie i przy zmianie komputera, należy
wcześniej ponownie te produkty zablokować, w innym przypadku zostaną
sprzedane gdy użytkownik wybierze opcje "sprzedaj wszystko".
Miejsce zakupów plonów,narzędzi,zwierząt,piesków,ryb,pakietów oraz wystrojów,w tym oferta specjalna np. zima tymczasowo,psiak świąteczny czy produkt limitowany.
Sklep posiada także zakładke oferta specjalna(ostatnie nowości) oraz Kolumne Vip Gold(dodatkowo płatna)
KAMIEŃ MILOWY FARMY
(ikona pucharu)
(ikona pucharu)
Możemy podzielić na:
1)Mistrzowskie misje 2)Rzadka wymiana
3)Osiągnięcie/Ilustrowany poradnik 4)Nazwa Farmy
5)Lista Znajomych
5)Lista Znajomych
1)Podzielone są na kilka misji,w których do otrzymania są zwierzęta i ludzie(produkcyjni).W każdej z nich aby ukończyć daną misję 3- są dwie misje pomocnicze 1-2 na zdobycie plonów czy narzędzi np:
-Mistrzowskie misje owoców-OWOCOWY WOJOWNIK
-Mistrzowskie misje warzyw- WARZYWNA KSIĘŻNICZKA
-Mistrzowskie misje zbórz- KANCLERZ ZBÓRZ
-Mistrzowskie misje upraw-KRÓLESTWO ROŚLIN
-Mistrzowskie misje czerwonej ziemi-POSĄG CZERWONEJ ZIEMI
-Mistrzowskie misje grilla do barbecue-TYRONOZAUR
-Tajemnicza misja 1-ARCHITEKT HAPPY HARVEST
Co 4 godziny możesz zrobić pomocniczą kolejną misje,natomiast po wykonaniu głównej dopiero po UPŁYWIE OKREŚLONEGO CZASU.
2)Wymiana z produktów z kosmicznej maszyny np:Królik Zombie i Nitro Żółw
3)Znajdują się w nich wszystko twoje zrobione osiągnięcia, obrazki-wszystko to co masz na farmie np.plony,zwierzęta itp.
4)Spośród kilkunastu odznaczeń-nazw twojej farmy.
5)LISTA-Wszyscy twoi sąsiedzi wg.pkt wykonanych poprzez kamień milowy.
-Mistrzowskie misje owoców-OWOCOWY WOJOWNIK
-Mistrzowskie misje warzyw- WARZYWNA KSIĘŻNICZKA
-Mistrzowskie misje zbórz- KANCLERZ ZBÓRZ
-Mistrzowskie misje upraw-KRÓLESTWO ROŚLIN
-Mistrzowskie misje czerwonej ziemi-POSĄG CZERWONEJ ZIEMI
-Mistrzowskie misje grilla do barbecue-TYRONOZAUR
-Tajemnicza misja 1-ARCHITEKT HAPPY HARVEST
Co 4 godziny możesz zrobić pomocniczą kolejną misje,natomiast po wykonaniu głównej dopiero po UPŁYWIE OKREŚLONEGO CZASU.
2)Wymiana z produktów z kosmicznej maszyny np:Królik Zombie i Nitro Żółw
3)Znajdują się w nich wszystko twoje zrobione osiągnięcia, obrazki-wszystko to co masz na farmie np.plony,zwierzęta itp.
4)Spośród kilkunastu odznaczeń-nazw twojej farmy.
5)LISTA-Wszyscy twoi sąsiedzi wg.pkt wykonanych poprzez kamień milowy.
PÓŁKA NA KSIĄŻKI
Z dostępnych kilku rodzai książek możemy wyprodukować zwięrzęta.dekoracje,okazy czy też minerały(może kiedyś się przydadzą albo i nie)
2)kwiaty(miejsce obróbki kwiatów,tutaj wytwarzamy bukiety, które następnie wędrują w miejsce "Przestrzeń osobista" > "Dostępne prezenty")
3)kosz (możemy pozbyc sie niepotrzebnych rzeczy sprzedajac je)
PRZESTRZEŃ OSOBISTA
Znajduje się w pasku ikon "Pudełko"oraz w Domku w ikonie Więcej funkcjii na Twojej farmie
Znajduje się w pasku ikon "Pudełko"oraz w Domku w ikonie Więcej funkcjii na Twojej farmie
Mamy tu 4 zakładki:
- Dostępne prezenty: Tutaj znajdują się zrobione bukiety,ubrania,wieniec, czy biżuteria-stąd możemy je wysyłać.
- Dostępne prezenty: Tutaj znajdują się zrobione bukiety,ubrania,wieniec, czy biżuteria-stąd możemy je wysyłać.
- Otrzymane prezenty: Tutaj przechowywane sa otrzymane bukiety. Po 15 dniach bukiet usycha i przetwarzamy go na,, Nawóz'' skracający dojrzewanie o 2,5 godziny.
-Prezenty mają 2-dniowy okres ważności od momentu ich wysłania, po tym czasie przepadają bezpowrotnie
- Ustawienie nastroju: Mozna ustawic wlasny opis, aby Twoi przyjaciele to widzieli.Standardowy opis to: "Witajcie na mojej farmie".
- Ustawienie nastroju: Mozna ustawic wlasny opis, aby Twoi przyjaciele to widzieli.Standardowy opis to: "Witajcie na mojej farmie".
- Dziennik farmera:Tutaj gracz może się dowiedzieć,kto w najbliższym czasie odwiedzał jego farmę, pomagał na niej, użył przyjacielskiego nawozu lub też kto, co, kiedy i w jakiej ilości ukradł. W dzienniku zapisywane jest też, co ostatnio kupowaliśmy na swojej farmie.
Tutaj odbieramy poczte: wiadomości od znajomych, codzienne prezenty od znajomych,oraz inne informacje od HH jak np. wygaśniecie karty Vip, czy żywotności zwierząt przy których w sklepie jest notka o długości cyklu życia. Tutaj także odbieramy otrzymane bukiety,ubrania,wieniec,jezdzca halloween. Obecnie jeżeli coś dostajemy ikona miga i pisze ile mamy wiadomości,po odbiorze wszystkich znika.
PREZENT PRZY LOGOWANIU OD HAPPY HARVEST
Każdego dnia otrzymujemy 1 prezent za kolejny dzień logowania się w grze. Prezent jest przyznawany drogą losową i nikt nie ma wpływu na to co otrzyma każdego kolejnego dnia. Wyjątkiem jest wykupiona karta Vip, dzięki której jest możliwośc otrzymania lepszych prezentów jak i w większej ilości np. x 1 sztuki, x 2 sztuki, x 3 sztuki.
Każdego dnia otrzymujemy 1 prezent za kolejny dzień logowania się w grze. Prezent jest przyznawany drogą losową i nikt nie ma wpływu na to co otrzyma każdego kolejnego dnia. Wyjątkiem jest wykupiona karta Vip, dzięki której jest możliwośc otrzymania lepszych prezentów jak i w większej ilości np. x 1 sztuki, x 2 sztuki, x 3 sztuki.
Ikona Darmowe prezenty, po lewej stronie w oknie gry.
Każdego dnia możesz podarować do 30 wybranych prezentów po 1 dla każdego znajomego albo pewną ilość danego produktu przez producenta gry np. tajemniczy balsam.
Każdego dnia możesz podarować do 30 wybranych prezentów po 1 dla każdego znajomego albo pewną ilość danego produktu przez producenta gry np. tajemniczy balsam.
*CZERWONA KSIĄŻKA
Ikona po lewej stronie.Znajduja sie w niej wszystkie aktualne misje(obecnie pojawia się jeśli jest więcej misji)
--------------------------------------------------------------------------
PRACA NA FARMIE
WYKOPANIE PLONU DOJRZAŁEGO
W oknie gry po prawej stronie jest ,,złota'' łopatka, pozwała ona wykopac plon jeśli jest dojrzały na Twojej farmie jednym kliknięciem.Otrzymujemy ją gdy uzyskamy 50 lvl (poziom) wdzięku.
ZBIÓR PLONÓW DOJRZAŁYCH
Zbieramy plony poprzez najechanie kursorem myszki(pokazuje nam czy możemy ) za pomocą ,, złotej '' łapki'' jednym kliknięciem,która jest po prawej stronie gry.Otrzymujemy ją gdy uzyskamy 50 lvl (poziom) wdzięku.
PRZESTAWIANIE ZWIERZĄT/MASZYN NA FARMIE
W oknie gry po prawej stronie jest ,,kierunkowskaz''-chwyć kliknij na żółte strzałki najedź na zwierzę i przestaw w dowolne miejsce na Twojej farmie.
WYKOPANIE PLONU W TRAKCIE ROZWOJU
W oknie gry po prawej stronie jest łopatka, pozwała ona wykopac plon w trakcie i po rozwoju na Twojej farmie.
ZBIÓR PLONÓW
Zbieramy plony poprzez najechanie kursorem myszki(pokazuje nam czy możemy) za pomocą łapki po najechaniu kursorem myszki .
IKONY POMOCNICZE W PRAWYM GORNYM ROGU GRY NA FARMIE TO:
<OKO>Unieruchom*zamrozone zwierzatka-klikniecie w ta ikone
powoduje ze zwierzatka sie nie ruszaja lub odwrotnie.
powoduje ze zwierzatka sie nie ruszaja lub odwrotnie.
<STRZALKI>*powiekszenie farmy-klkniecie w ta ikone powoduje zwiekszenie obrazu gry.
KRADZIEŻ
Jest to element gry, jak w każdej innej wersji gry Happy Harvest. Na farmie znajomego najedź kursorem na dojrzały plon, zwierzę produkcyjne,gotowe danie na grillu,np.masło z maszyny do ciast,napoj jabłkowy z maszyny do napoi oraz materiał z maszyny szyjącej i kliknij jeśli chcesz obrabowac znajomego.
Przykładem jest ptaszek Drozd-niebieska łapka sygnalizuje że można ukraść plon-kiedy występuje po prawej stronie gry biała łapka.
Każdy plon, produkt na farmie posiada ograniczoną ilość dostępną do kradzieży. Np. dojrzała fasola wydaje około 50 jednostek fasoli, a maksymalna ilośc jaką można ukraść to około 10-13 jednostek fasoli.
Jeśli najedziesz kursorem na dojrzały plon, zwierzę produkcyjne lub grill,maszyne tkającą wyświetli sie pasek z ilością gotowych produktów oraz ilością rzeczywistą w danej chwili. Im wększa wartośc gotowego plonu, produktu, tym wyższa ilośc zabranych monet przy złapaniu przez psa. Np.kurze jajko - 7 monet, Kotleciki wieprzowe z grilla - nawet do 3000 monet. Nie ma stałej określonej kwoty zabranych monet za dany plon, produkt. Zabrane monety po złapaniu przez psa, automatycznie przechodzą na konto okradanego i jest to odnotowane w Dzienniku farmera.
Mięsa dojrzałych zwierząt rosnących nie można ukraśc, tak samo jak i kwiatów.Nie ma możliwości całkowitej blokady przed kradzieżą,choć pomocą służą bomby wykopane z kopalni która jest niedostępna na NK.
Przykładem jest ptaszek Drozd-niebieska łapka sygnalizuje że można ukraść plon-kiedy występuje po prawej stronie gry biała łapka.
Każdy plon, produkt na farmie posiada ograniczoną ilość dostępną do kradzieży. Np. dojrzała fasola wydaje około 50 jednostek fasoli, a maksymalna ilośc jaką można ukraść to około 10-13 jednostek fasoli.
Jeśli najedziesz kursorem na dojrzały plon, zwierzę produkcyjne lub grill,maszyne tkającą wyświetli sie pasek z ilością gotowych produktów oraz ilością rzeczywistą w danej chwili. Im wększa wartośc gotowego plonu, produktu, tym wyższa ilośc zabranych monet przy złapaniu przez psa. Np.kurze jajko - 7 monet, Kotleciki wieprzowe z grilla - nawet do 3000 monet. Nie ma stałej określonej kwoty zabranych monet za dany plon, produkt. Zabrane monety po złapaniu przez psa, automatycznie przechodzą na konto okradanego i jest to odnotowane w Dzienniku farmera.
Mięsa dojrzałych zwierząt rosnących nie można ukraśc, tak samo jak i kwiatów.Nie ma możliwości całkowitej blokady przed kradzieżą,choć pomocą służą bomby wykopane z kopalni która jest niedostępna na NK.
WYSTRÓJ
Wystrój kupujemy w Sklepie w zakładce Wystrój. Można kupić kilka elementów z danego wystroju lub cały wystrój. Oprócz oczywistej zmiany wyglądu, dostaje się punkty w doświadczeniu, przy kazdym wystroju w sklepie jest napisane, ile daje poszczególny element oraz cały wystrój. Termin ważności wynosi 30 dni.
Po zakupie wystroju należy go zastosować, wejdź w "Moja farma" lub "Moje rzeczy" następnie z prawej strony w pasku wybierz zielone okno Wystrój (Wałek). Zaznacz wybrany element: Dom, buda, tło, plot, ogród i masz już go na Twojej farmie.
Po zakupie wystroju należy go zastosować, wejdź w "Moja farma" lub "Moje rzeczy" następnie z prawej strony w pasku wybierz zielone okno Wystrój (Wałek). Zaznacz wybrany element: Dom, buda, tło, plot, ogród i masz już go na Twojej farmie.
PAKIETY
Są to różnego typu zestawy,paczki czy zdyskontowane prezenty zawierające mix np.wystrój i jakieś zwierzątko.
SKRZYNKA : możliwość wysyłania od 35 do 60 prezentów
level 1- 35 prezentów---3 kredyty
level 2- 40 prezentów---4 kredyty
level 3- 45 prezentów---5 kredytów
level 4- 50 prezentów---7 kredytów
level 5- 55 prezentów---9 kredytów
level 6- 60 prezentów---12 kredytów
level 1- 35 prezentów---3 kredyty
level 2- 40 prezentów---4 kredyty
level 3- 45 prezentów---5 kredytów
level 4- 50 prezentów---7 kredytów
level 5- 55 prezentów---9 kredytów
level 6- 60 prezentów---12 kredytów
*z przyczyn technicznych poradnik był niewidoczny-poprawiony-obecnie jest aktualizacja.